fitnessfakta.blogg.se

Vad är Fitnessfakta?

Kategori: Om bloggen

Fitnessfakta är bloggen som ger dig svaren på frågorna som de andra hälsobloggarna glömmer. Medan andra bloggare är exemplariskt bra på att berätta om nya trender så som dieter, träningsprogram och teorier; så är de dessvärre desto sämre på att berätta exakt varför du ska ha broccoli i salladen, hur det kommer sig att de tränar intervaller två gånger i veckan för att bli en bättre löpare eller varför de lägger havregrynen i blöt innan de äter dem. Det är där den här bloggen kommer in, jag hoppas kunna ge svar på de frågor som lämnats obesvarade.

Utöver att bara förklara vad som egentligen sker i vår kropp så är det min önskan att jag även ska kunna ge er tips för att få en hälsosammare, enklare och bättre vardag. Både områden så som mat, träning och även en del utrustning kommer att täckas här i bloggen. Så letar du efter hjälp med att kanske uppnå bättre träningsresultat, gå ned i vikt, gå upp i vikt, bli friskare eller bara söker lite inspiration så har du kommit helt rätt.

Jag tänker inte fokusera så mycket på mig som person, hur mycket jag tränar eller lägga ut bilder på hur vad jag äter tre gånger om dagen, det finns det tillräckligt med andra som gör. Här fokuserar jag på vetenskapen bakom ”den perfekta kroppen” (ett uttryck jag gärna drar mig för att använda annars).

Hoppas att du finner det du söker här på bloggen och har du synpunkter, bra som dåliga berätta dem för mig, lämna en kommentar eller skicka ett meddelande! Tips på vad jag ska skriva om eller frågor är mer än välkomna!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: